هر شرکتی که به ثبت می رسد برای شروع فعالیت و همچنین قرار داد بستن نیاز به کد اقتصادی دارد که اخذ کد اقتصادی نیاز به تشکیل پرونده مالیاتی دارد.
زمانی که هر شرکت به ثبت برسد و شروع به فعالیت کند اگر تشکیل پرونده مالیاتی ندهد در پایان سال مالی شرکت نمی تواند اظهارنامه های خود را تحویل دهد و به مشکلات مالیاتی بر می خورد.شرکت ها حتی اگر فعالیت هم نداشته باشند باید اظهارنامه عدم فعالیت ارائه دهند.
شرکت بعد از پایان یافتن مراحل ثبتی و به ثبت رسیدن قانونی تا یک ماه برای تشکیل پرونده مالیاتی زمان دارد که اگر به موقع اقدام نکند جرایم مالیاتی شامل حال وی می شود که میزان آن در قانون مالیات مستقیم ذکر شده است.
اگر شخص هنگام ثبت شرکت آدرس صوری داده باشد و برای فعالیت خود جای مشخصی نداشته باشد طبق بند 8 نمی تواند تشکیل پرونده مالیاتی دهد برای تشکیل پرونده مالیاتی دارایی نیاز به اجاره نامه و یا سند مالکیت به اسم شرکت همراه با کد رهگیری دلرد که اداره مالیات برای صحت آدرس داده شده به بررسی روزنامه آگهی شرکت می پردازد.
مدارک تشکیل پرونده دارایی :
اصل و کپی اساسنامه شرکت
اصل و کپی آگهی تاسیس
اصل و و کپی روزنامه رسمی
اصل و کپی شرکت نامه
اصل و کپی اظهارنامه ثبت شرکتها
اصل و کپی آگهی تغییرات
اصل و کپی شناسنامه(صفحه اول) اعضای هیات مدیره
اصل و کپی کارت ملی کلیه اعضای هیات مدیره
کپی فیش تلفن محل شرکت
کپی سند مالکیت یا اجاره نامه به نام شرکت
اصل گواهی امضای صاحبان امضای مجاز تائید شده در دفترخانه اسناد رسمی.
تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت(دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی)
اصل فیش واریز دو در هزار مبلغ سرمایه اولیه شرکت در بانک ملی.
Comments (0)